هر چند وقت یکبار به مشتریان خود پیامک ارسال کنیم؟

این سوالی است که معمولا کاربران سامانه ارسال پیامک همواره با خود در ذهن دارند. جوابی که معمولا به این سوال داده می شود این است که زمان ارسال پیامک های شما بستگی بسیاری با نوع کاری که انجام می دهید دارد. ممکن است که شما از سامانه نگار پیامک برای ارسال پیام هشدار استفاده کنید یا فقط پیامک های تبلیغاتی ارسال نمایید. بنابراین نوع فعالیتی که شما انجام می دهید تاثیر بسیاری بر روی زمانبندی ارسال پیامک های شما دارد.

نکته ای که همواره باید به یاد داشته باشید این است که پیامک ابزاری بسیار شخصی است. با استفاده از پیامک شما می توانید بر اساس معیار یک شرکت تبلیغاتی تا یک دوست صمیمی به مشتریان خود پیامک ارسال کنید. اما توجه داشته باشید که هیچ گاه نباید از این امکان سوء استفاده نمایید. خود را جای مشتریانتان قرار دهید. دوست دارید هر چند وقت یک بار پیامک های تبلیغاتی از جانب برندی که به آن علاقه دارید به دستتان برسد؟ مطمئنا نمی خواهید که هر ساعت این اتفاق بیافتد. ارسال بیش از حد پیامک های تبلیغاتی به مشتریان نه تنها به کسب و کار شما کمکی نمی کند، بلکه می تواند تاثیر مخربی نیز بر روی شهرت شما داشته باشد.

اگر به تازگی با پدیده بازاریابی پیامکی آشنا شده اید، بهتر است که تعداد ارسال های خود را تا حدی که می توانید پایین نگه دارید. به این ترتیب می توانید باز خورد پیامک ها و عکس العمل مشتریان را مورد بررسی قرار دهید. اگر مشاهده کردید که احتیاج دارید تا پیامک های بیشتری را ارسال نمایید، این کار را به تدریج و با روندی کند انجام دهید. اما اگر برای فروش محصولات خود تخفیف های ویژه ای قائل شده اید و فکر می کنید که مشتریانتان از این تخفیف ها استقبال خواهند کرد، می توانید این روند را برای مدت کوتاهی بشکنید و پیامک های بیشتری را ارسال کنید.

نکات مهم درباره زمان و نحوه ارسال پیامک های تبلیغاتی

  • همیشه از تعداد پیامک هایی که برای مشتریان خود ارسال می کنید مطلع باشید. هیچ کس دوست ندارد که در طی یک ساعت ۱۰ پیامک تبلیغاتی دریافت کند. هیچ وقت پیامک های اسپم گونه ارسال نکنید.

 

  • پیش از ارسال پیامک، تاریخ ارسال پیامک پیشین خود را چک کنید. اگر دیروز یک پیامک تبلیغاتی برای مشتریانتان ارسال کرده اید، آیا لازم است که امروز باز هم به آنها پیامک ارسال کنید؟ بازاریاب ها و کارشناسان تبلیغات حرفه ای عقیده دارند که حداقل فاصله ی زمانی بین پیامک های تبلیغاتی باید یک هفته باشد. بنابراین اگر حراج به خصوص و یا خبر مهمی برای اطلاع رساندن به مشتریانتان ندارید، حتی یک هفته نیز زمان بسیار کمی برای ارسال پیامک بعدی می باشد.

 

  • به میزان اهمیت پیامک خود فکر کنید. آیا مشتریانتان معتقدند که محتوای پیامک تان ارزشمند است؟ تنها به خاطر اینکه تا آخر ماه تعداد زیادی پیامک برای ارسال دارید، به مشتریانتان پیام کوتاه ارسال نکنید. بهتر است به این فکر کنید که چه زمانی برای ارائه پیشنهادات ویژه به مشتریانتان مناسب است.

 

  • هیچ گاه در ساعات ابتدایی روز و آخر شب به مشتریانتان پیامک نفرستید. پیامک هایی که در بین ساعات ۹ شب تا ۹ صبح ارسال می شوند هیچ نوع بازخورد تبلیغاتی نخواهند داشت و تنها موجب رنجش خاطر و آزردگی مشتریانتان خواهند شد. بهترین زمان ارسال پیامک های تبلیغاتی بین ساعات ۱۲ الی ۱ بعد از ظهر می باشد. در این ساعات معمولا افراد در حین استراحت بین ساعات کاری خود هستند. بنابراین بهتر است که ارسال های خود را برای این ساعت زمانبندی نمایید.

 

  • توصیه می کنیم که برای ارسال پیامک های خود زمانبندی مناسبی داشته باشید. ارسال نا منظم پیامک های تبلیغاتی هیچ گونه بازدهی برای شما نخواهد داشت. ارسال پیامک بدون در نظر گرفتن ساعات روز نه تنها باعث پیشرفت کسب و کار شما نمی شود بلکه می تواند نتیجه ای عکس برایتان داشته باشد.

***

در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید یا سوالی برایتان پیش آمده است، با بخش پشتیبانی نگار پیامک به شماره تلفن ۶۶۹۱۴۸۷۵-۰۲۱ تماس بگیرید.