مزایا و کاربردهای پیامک برای رستوران ها

شاید راه اندازی یک رستوران کار راحتی به نظر برسد، اما اداره کردن یک رستوران خوب، مطمئنا کاری بسیار دشوار است. ممکن است که تجارت رستوران شما رونق بسیاری داشته باشد و همواره خیل مشتریان به سمت رستوران شما سرازیر باشد. اما خیلی مواقع پیش آمده است که آنگونه که انتظار داشتید کسب و کار شما پیش نرفته است و حتی روزهایی را بدون مشتری سپری کرده اید. یک روز تعطیل را در نظر بگیرید. آیا آنگونه که می خواهید مشتریان به رستوران شما رفت و آمد ندارند؟ آیا صندلی ها و میزهای شما خالی است؟ این مواقع فرصت مناسبی است که از سامانه ارسال اس ام اس برای جذب مشتریان بیشتر استفاده کنید. شما با استفاده از پیامک می توانید به مشتریان خود پیشنهاد های وسوسه برانگیزی بدهید یا به آنها تخفیف ارائه کنید. این گونه پیامک ها مطمئنا مشتریان بسیاری را به سمت میزهای رستوران شما سرازیر می کند. در این مقاله سعی می کنیم که کاربرد ها و مزایای استفاده از پیامک را برای شما عزیزان بررسی کنیم و راهکارهایی را برای استفاده از این سیستم بازاریابی پرقدرت برای عملکرد بهتر رستورانتان، به شما ارائه دهیم. بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم که این مطلب را تا انتها مطالعه فرمایید.

بازاریابی پیامکی چیست؟

به زبان ساده بازاریابی پیامکی، استفاده از پیامک برای اهداف تبلیغاتی و بازاریابی می باشد. برای استفاده از این سیستم، شما می توانید با تهیه یک سامانه ارسال اس ام اس به راحتی تبلیغات خود را برای مشتریانتان از طریق پیامک ارسال نمایید. با کمک بازاریابی پیامکی شما می توانید در مدت کوتاهی مشتریان بسیاری را به سمت خود جذب کنید و درآمد فروش خود را به بالاترین حد برسانید. با استفاده از پیامک می توانید رستوران خود را تبلیغ کنید، برای مشتریان خود کوپن تبلیغاتی ارسال کنید، رویداد ها و اخبار مهم را اطلاع رسانی کنید، پیشنهاد های ویژه بدهید و … .

ممکن است بپرسید پیامک چه مزایایی نسبت به دیگر سیستم های تبلیغاتی دارد. آمار نشان می دهد که بیش از ۹۰% پیامک های ارسالی ظرف ۳ دقیقه ابتدایی پس از ارسال خوانده می شوند. از آنجاییکه تلفن همراه وسیله ای شخصی محسوب می شود بنابراین مشتریان شما حتما پیامک شما را مطالعه خواهند نمود. البته این نکته را در نظر داشته باشید که ارسال پیامک تبلیغاتی به مشتریان بدون اجازه گرفت از آنها، نوعی از تجاوز به حریم خصوصی افراد تلقی می شود. بنابراین بهتر است که ابتدا از راضی بودن آنها مطلع شوید.

امروزه بیشتر افراد در سراسر جهان دارای تلفن همراه هستند و گوشی موبایل خود را همیشه با خود به همراه دارند. این خود مزیتی فوق العاده برای کسب و کارها می باشد. با استفاده از پیامک شما می توانید در هر زمان و مکان با مشتریان خود در ارتباط باشید. یکی دیگر از مزایای فوق العاده پیامک، هدف گیری دقیق مخاطبان می باشد. پیامک این امکان را به شما می دهد که تنها به افرادی که می دانید از پیشنهادات شما استقبال می کنند، در ارتباط باشید. این امکان مطمئنا نیروی انسانی و وقت کمتری را از شما می گیرد. از مهم ترین مزیت های سامانه ارسال اس ام اس کم هزینه بودن آن نسبت به تمامی روش های تبلیغاتی است. تنها کافیست که میزان سودی که از فروش خود به دست آورده اید را با چند ریال هزینه پیامک خود مقایسه نمایید تا متوجه شوید که استفاده از یک پنل ارسال پیامک چقدر مقرون به صرفه است.

کاربردهای بازاریابی پیامکی برای رستوران ها

تبلیغ رستوران

تنها کافیست که با استفاده از بانک شماره ای که نگار پیامک در اختیار شما قرار می دهید، در محدوده ی فعالیت خود اس ام اس تبلیغاتی ارسال نمایید و از آنها بخواهید که به عضویت خبرنامه پیامکی شما در بیایند. تبلیغ رستوران از طریق پیامک این امکان را به شما می دهد که رستوران خود را به افراد ساکن در نزدیکی محل خود، بشناسانید. هرچند سعی کنید ارسال این گونه پیامک ها را به صورت مکرر در بازه زمانی کوتاه انجام ندهید زیرا ارسال بسیار این گونه پیامک های تبلیغاتی باعث ایجاد مزاحمت برای مخاطبان می شود.

کوپن تخفیف

یکی از روش های جذب مشتری بیشتر ارائه کوپن تخفیف به آنهاست. با ارسال یک پیامک حاوی کوپن تخفیفريال می توانید مشتریان خود را ترغیب کنید که باز هم به رستوران شما برگردند، حتی می توانید آنها را ترغیب کنید که دوستان خود را نیز همراه خود بیاورند. مشتریان می توانند با نشان دادن این کوپن تخفیف به شما از هدیه یا تخفیف ویژه بهرمند شوند.

تخفیف مدت دار

با ارسال این گونه پیامک ها می توانید مشتریان بیشتری را در ساعات خلوت به رستوران خود بکشانید. شما می توانید تخفیف هایی را در ساعات مختلف روز به مشتریان ارائه کنید تا دوباره کسب و کارتان به جریان بیافتد. بهتر است که ای گونه پیامک ها را با ساعات خلوت خود هماهنگ کنید تا در طول روز به طور مداوم مشتری داشته باشید.

رویدادها

آیا شعبه جدیدی را راه اندازی کرده اید؟ آیا غذاهای مخصوصی را به منوی خود اضافه کرده اید؟ آیا می خواهید به مناسبت خاصی مراسم ویژه ای را در رستوران خود برگزار کنید؟ با ارسال یک پیامک می توانید مشتریانتان را از اخبار و رویدادهای رستوران خود با خبر سازید. مطمئن باشید که پیامک بهترین و مناسب ترین ابزار برای اطلاع رسانی به مشتریان خواهد بود.

مسابقه پیامکی

مطمئن باشید که همه مشتریان شما دوست دارند که در یک مسابقه شرکت کنند و جایزه ی ویژه ای را برنده شوند. با برگزاری یک مسابقه پیامکی می توانید مشتریان بیشتری را به رستوران خود بکشانید و فهرست مشترکان خود را افزایش دهید.

نظر سنجی

با برگزاری یک نظر سنجی پیامکی مشتریان را با کسب و کار خود درگیر کنید. یکی از مزایای برگزاری نظرسنجی پیامکی استفاده از نظرات و پیشنهادات مشتریان جهت بهبود وضعیت رستوران می باشد. شما می توانید با استفاده از نظران مشتریانتان آمار دقیقی را از وضعیت رستوران خود به دست آورید.

***

در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید یا سوالی برایتان پیش آمده است، با بخش پشتیبانی نگار پیامک به شماره تلفن ۶۶۹۱۴۸۷۵-۰۲۱ تماس بگیرید.