بدترین نصیحتی که درباره بازاریابی پیامکی خواهید شنید

به عنوان یک صاحب کار یا یک مدیر بازاریابی، هر چیزی را که می شنوید یا می خوانید باور نکنید. ما حتی به شما پیشنهاد می کنیم مطالب وبلاگ ما را دو بار بررسی کنید و در صورت مشاهده مشکل یا داشتن سوال ما را از دیدگاه خود آگاه سازید. مطمئن شوید که مطالبی که ما در اختیارتان قرار می دهیم عملکر کمپین تبلیغات پیامکی شما را بهبود می بخشد. اگر در این رابطه مطمئن نیستید، خوشحال می شویم که ما را از سوالات خود آگاه سازید.

در ابتدا که ما سامانه نگار پیامک را راه اندازی کردیم، مطمئنا ما نیز از این سرویس تبلیغاتی اطلاعات کافی را نداشتیم و از اینکه این سرویس تبلیغاتی چه قدر قدرتمند است هیچ اطلاعی نداشتیم. در حین تحقیق و پرس و جو درباره این سرویس تبلیغاتی، پند ها و نصیحت هایی را یاد گرفتیم. در این بین نصیحتی به ما شد که می توان گفت بدترین نصیحتی است که درباره بازاریابی پیامکی به شخصی گفت.

عده ای از متخصصان بازاریابی معتقد بودند که هر چه قدر تعداد شماره تلفن هایی که داشته باشید بیشتر باید، بازاریابی پیامکی برای تجارت شما بهتر عمل خواهد کرد. این جمله را می توان به عنوان بدترین نصیحتی که درباره بازاریابی پیامکی گفته شده است نام برد. شاید اکنون بپرسید چرا؟ ما در جواب خواهیم گفت: زیرا واقعیت ندارد.

شاید در ابتدا این جمله بسیار درست به نظر برسد. تصور کنید تعداد اعضای فهرست خبرنامه پیامکی خود را در طول یک شب از ۵ نفر به ۱۰۰۰۰ نفر برسانید. این خود موفقیت بزرگی است، درست است؟ شاید برای شما اینطور باشد، اما ما در نگار پیامک، کیفیت را به کمیت ارجح می دانیم.

خب اکنون به این سوال پاسخ دهید. چگونه شما این اعضای جدید را به سمت خود جذب کرده اید؟ آیا به آنها پیشنهادات بسیار خوبی داده اید؟ آیا آنها از طریق تبلیغاتی ایمیلی و بنرهای تبلیغاتی با شما آشنا شده اند؟ اگر اینطور است که باید گفت که این اعضا کاملا صلاحیت دارند که در فهرست اعضای خبرنامه پیامکی شما باشند. اما اگر شما این شماره ها را از فردی خریده باشید که به شما قول داده است تمامی این افراد مشتریان شما خواهند شد. مطمئن باشید که زمان و سرمایه خود را هدر داده اید.

حتی اگر شما این شماره ها را به صورت قانونی و با رضایت مشتریان نیز به دست آورده باشید، برای به دست آوردن شماره های اعضایتان چه پیشنهادی به آنها داده اید؟ برای مثال، اگر فرض کنیم شما صاحب یک رستوران هستید، آیا به آنها برای صرف غذا تخفیف داده اید؟ آیا آنها با خرید از شما برنده جایزه ویژه ای می شوند؟ درست است که این نوع تبلیغات می تواند اعضای بسیاری را به سمت کسب و کار شما بکشاند، اما آنها لزوما علاقه ای به کسب و کار شما ندارند. تنها می خواهند برنده ی جایزه ای شوند و یا از شما تخفیف بگیرند. مطمئنا بسیاری از افراد پس از دریافت تخفیف از شما از خبرنامه پیامکی شما انصراف می دهند و عضویت خود را لغو می کنند. حتی اگر آنها عضویت خود را لغو نکنند مطمئن باشید که که به پیامک های شما توجه نخواهند کرد. مگر اینکه پای جایزه دیگری در میان باشد.

بنابراین حتی اگر فهرست اعضای خبرنامه پیامکی شما شامل ۱۰۰ نفر است، نیازی نیست که نگران یا شرمسار باشید. اگر تمامی این ۱۰۰ نفر مشتری وفادار شما باشند، شما کسب و کار موفقی خواهید داشت.

***

در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید یا سوالی برایتان پیش آمده است، با بخش پشتیبانی نگار پیامک به شماره تلفن ۶۶۹۱۴۸۷۵-۰۲۱ تماس بگیرید.