غیرفعال سازی پیامک تبلیغاتی

خدمات ارزش افزوده (Value Added Service) عنوانی عامه پسند برای یک بخش از صنعت مخابرات است که شامل سرویس های فرعی بوده که تعرفه آن ها از سرویس های استاندارد مانند صدا و فکس بیشتر می باشد. این خدمات این قابلیت را دارند که در هر صنعتی مورد بهره برداری قرار گیرند.

اپراتورهای تلفن همراه کشور نیز در ازای دریافت مبلغی معین از کاربران خود، این سرویس ها را از طریق پیامک در اختیار آنها قرار می دهند. کاربران می توانند از این طریق در جریان اخبار روز جهان قرار بگیرند، در مسابقات، نظر سنجی ها و بازی های مختلف پیامکی شرکت کنند و حتی پیامک های آموزشی را دریافت نمایند. بدیهی است که خدمات ارزش افزوده می تواند به مشتریان کمک کند تا سریع تر و ساده تر به اطلاعات مختلف دست پیدا کنند. اما متاسفانه در ایران، اطلاع رسانی دقیق و درستی در مورد خدمات ارزش افزوده و نحوه فعالسازی و غیز فعالسازی آنها صورت نمی گیرد. این امر باعث شده است تا تعداد بسیار زیادی از کاربران ایرانی از این سرویس ها ناراضی باشند.

در این مدتی که از افتتاح سامانه نگار پیامک می گذرد، تعداد بسیاری از کاربران از ما تقاضا کرده اند تا نحوه ی غیرفعالسازی این سرویس های پیامکی را در اختیار آنها قرار دهیم. ما نیز به علت تقاضای بسیار کاربران خود تصمیم گرفتیم فهرستی از سرویس های پیامکی و نحوه ی فعالسازی و غیرفعالسازی آنها را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. لازم به ذکر است که این فهرست شامل کدهای مربوط به آن سرویس های پیامکی است که اکثر کاربران در مورد آنها از ما سوال کرده بودند. سرویس هایی که بیشترین استفاده را در بین مشتریان ایرانی دارند. همچنین در اینجا اعلام می کنیم در صورتی که شما به کدهای فعالسازی و غیر فعالسازی خدمات ارزش افزوده دیگری نیاز پیدا کردید، کافی است در خواست خود را در قسمت نظرات این مقاله ثبت نمایید تا کارشناسان ما در صورت یافتن کد مربوط آن را در دسترس شما عزیزان قرار دهند.

همراه اول

به علت شکایت های متعدد کاربران از شرکت همراه اول، قابلیت لغو کردن دریافت اس‌ام‌اس‌های تبلیغاتی به ویژگی های این اپراتور اضافه گردید. کافی است که عدد ۱ را به شمارۀ پیامکی ۸۹۹۹ ارسال کنید تا دیگر هیچ گونه پیامک های تبلیغاتی را دریافت نکنید. همچنین می‌توانید برای ثبت درخواست جهت دریافت نکردن پیامک‌های تبلیغاتی همراه اول، با شماره تلفن ۰۹۹۹۰ تماس بگیرید و پس از برقراری ارتباط با اپراتور همراه اول، درخواست خود مبنی بر عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را با آنها مطرح نمایید. در صورتی که تمایل دارید که امکان دریافت پیامک‌های تبلیغاتی دوباره برایتان فعال شود، می توانید عدد ۲ را به شماره ۸۹۹۹ ارسال کرده و تا امکان دریافت پیامک های تبلیغاتی مجددا برایتان فعال شود.

در زیر فهرست برخی از خدمات ارزش افزوده شرکت همراه اول را در جدولی که مشاهده می کنید برایتان آورده ایم. برای فعالسازی یا غیرفعالسازی هر کدام از این سروی ها باید یکی از کدهای مرتبط را به شماره خاص خود ارسال نمایید. در صورتی که مشاهده کردید که سرویس مورد نظر شما در جدول زیر موجود نیست، برای غیرفعالسازی آن کلمه off را به شماره مربوطه ارسال کنید. اگر با انجام این کار نیز سرویس مورد نظرتان غیر فعال نشد، شماره خط اختصاصی و نام سرویس مورد نظر خود را در بخش نظرات برای ما ارسال کنید.

نام سرویس شمارۀ مربوطه کد فعال‌سازی کد غیرفعال‌سازی
حمایت از تیم ملی ۹۰۹۰
۹۰۹۸
۱ off
آیه روز ۲۰۱۰ آیه
AYE
آیه خاموش
AYEOFF
AYECANCEL
قیمت ارز و طلا ۲۰۵۰ ارز
ARZ
ارز خاموش
ARZ Off
گنجینه واژگان ۲۰۲۲ لغت
LOGH
لغت خاموش
LOGH OFF
درسهای انگلیسی ۲۰۲۸ بله
YES
بله خاموش
آموزش انگلیسی مقدماتی ۲۰۵۰ مبتدی
BASIC
مبتدی خاموش
BASIC OFF
آموزش زبان انگلیسی متوسطه ۲۰۵۲ متوسط
Int
متوسط خاموش
Int off
آموزش زبان انگلیسی پیشرفته ۲۰۵۰ پیشرفته
ADV
پیشرفته خاموش
ADV OFF
تعیین سطح زبان انگلیسی ۲۰۵۰ آزمون
ok
آزمون خاموش
Off ok
اخبار انگلیسی ۲۰۵۳۱ اخبار انگلیسی
News
اخبار انگلیسی خاموش
news Off
درسهای فرانسوی ۲۰۲۰۰ بله
YES
بله خاموش
نکات کنکوری ۲۰۵۰ کنکور
KONKOR
کنکور خاموش
KONKOR Off
آشنایی با مکان‌های مسافرتی ایران ۲۰۱۱۱۰ on off
نامعلوم ۹۰۴۵
۲۰۱۱۵
۲۰۲۴۵
۲۰۲۴۷
۲۰۲۴۷
۲۰۲۷۲
۲۰۲۷۵
۲۰۲۷۵
۲۰۱۴۰۱
۲۰۱۸۰۰
۲۰۲۲۵۴
۲۰۲۲۵۴
۲۰۲۲۵۴
۲۰۳۷۶۴
۲۰۳۹۷۱
۶۰۸۰۰۳
۹۸۶۰۸۸۸۸۵
on off
آشنایی با مکان‌های مسافرتی ایران ۲۰۱۱۱۰ on off

 ایرانسل

برای ثبت درخواست عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی برای اپراتور ایرانسل می‌توانید عدد ۲ را به شمارۀ پیامکی ۵۰۰۵ بفرستید. (ارسال پیامک به این شماره رایگان است و هزینه ای برای کاربران ندارد.) همچنین شما می‌توانید از طریق شماره ایرانسل خود با شمارۀ ۷۰۰ تماس بگیرید و پس از برقراری ارتباط با اپراتور، درخواست خود مبنی بر عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را مطرح نمایید.

فهرست بعضی از خدمات ارزش افزوده ایرانسل را در جدول زیر برای شما آورده‌ایم. برای فعال‌سازی یا غیرفعال‌سازی این سرویس‌ها باید کد مربوط را به شماره ۸۲۸۲ پیامک کنید.

نام سرویس شمارۀ مربوطه کد فعال‌سازی کد غیرفعال‌سازی
اخبار خودرو ۸۲۸۲ Ozv OTOl Laghv OTOL
فال حافظ با شاهد ۸۲۸۲ Ozv HAFEZA Laghv HAFEZA
چطور لاغر شویم ۸۲۸۲ Ozv LAGHAR Laghv LAGHAR
با آلودگی هوا چه کنیم؟ ۸۲۸۲ Ozv ALODEGI Laghv ALODEGI
مراقب موهایت باش ۸۲۸۲ Ozv MORMO Laghv MORMO
آداب معاشرت ۸۲۸۲ Ozv ADBM Laghv ADBM
خنک‌ترین نوشیدنی‌ها ۸۲۸۲ Ozv NOSHIDAN Laghv NOSHIDAN
شانس ۸۲۸۲ Ozv Shans Laghv Shans
یادت باشه ۸۲۸۲ Ozv YADET Laghv YADET
کی میتونه ۸۲۸۲ Ozv KIMIT Laghv KIMIT
درس‌های فرانسوی ۷۳۷۵۰۲ OUI LAGHV
بازی پیامکی فکر بکر ۷۳۷۸۶۲ (پیامک بدون متن) L

***

بهتر است دوباره این مسئله را مطرح نماییم، در صورتی که موفق به یافتن سرویس پیامکی مورد نظر خود را در فهرست های بالا نشدید، از طریق بخش نظرات این موضوع را با ما مطرح نمایید تا در سریعترین زمان سرویس مربوطه را به لیست خود اضافه کنیم. در اینجا لازم است که دو نکتۀ مهم را به شما عزیزان متذکر شویم.

نکته اول اینکه کدهای ذکر شده در بالا از وب‌سایت‌های مرتبط گردآوری شده است و ملی‌پیامک هیچگونه مسئولیتی در مقابل درستی یا نادرستی آنها ندارد. نکته دوم این است که کدهای ارائه شده مربوطه به خدمات ارزش افزوده پیامکی می‌باشند و لذا در صورتی که قصد فعال یا غیر فعال کردن پیامک‌های تبلیغاتی (با پیش شماره‌های ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۳۰۰۰، ۵۰۰۰ و ۰۲۱) را دارید، با استفاده از توضیحات داده شده در ابتدای هر بخش این کار را انجام دهید. امیدواریم که این مقاله توانسته باشد در جهت آشنایی و استفادۀ بهتر شما از خدمات ارزش افزوده کمکی کرده باشد.

در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید یا سوالی برایتان پیش آمده است، با بخش پشتیبانی نگار پیامک به شماره تلفن ۶۶۹۱۴۸۷۵-۰۲۱ تماس بگیرید.