مزایا و کاربردهای پیامک در صنعت توریسم و گردشگری

اگر به تازگی موسسه گردشگری یا آژانس مسافرتی تاسیس نموده اید، مطمئنا به دنبال راه حلی مناسب برای رونق کسب و کار خود هستید. خوب است بدانید که امروزه، تبلیغات پیامکی به یکی از مهمترین ارکان بازاریابی و جذب مشتریان بیشتر تبدیل شده است. شخصی بودن، هدف گیری دقیق مخاطبان و مقرون به صرفه بودن استفاده از سامانه ارسال اس ام اس، از مهم ترین دلایل محبوبیت یافتن بازاریابی پیامکی به شمار می آید. در این مطلب سعی داریم که تا کاربردها و مزایای استفاده از سامانه ارسال پیام کوتاه در صنعت توریسم و گردشگری را برای شما عزیزان بازگو نماییم تا تمامی اشخاص مشغول به فعالیت در این صنعت (از مسئولان آژانس های هواپیمایی تا هتل داران و کارکنان فرودگاه) بتوانند با استفاده از این اطلاعات خدمات بهتری را به مسافران ارائه نمایند.

سامانه ارسال پیامک نه تنها به شما این امکان را می دهد تا مشتریان جدید بسیاری را جذب خود نمایید، بلکه به شما مکان می دهد با مشتریان پیشین خود نیز ارتباطی صمیمی برقرار کنید. گوشی موبایل وسیله ای کاملا شخصی می باشد، بیشتر دارندگان تلفن همراه همیشه آن را با خود به همراه دارند. آمار نشان داده است که بازاریابی پیامکی به مراتب از بازاریابی با ایمیل یا از طریق تلفن موثرتر است. ۹۰% از پیامک های تبلیغاتی ظرف ۳ دقیقه ابتدایی خوانده می شوند این در حالی است که که تنها ۱۰% از ایمیل های تبلیغاتی باز و خوانده خواهند شد. با بازاریابی پیامکی نه تنها شما می توانید در هر زمان و در مکانی که می خواهید به مشتریان خود دسترسی مستقیم داشته باشید، بلکه به صورت هدفمند این کار خود را انجام می دهید. به این ترتیب که به افرادی که علاقه دارند از شما خبر داشته باشند پیامک ارسال می کنید. به این ترتیب مطمئن هستید که تبلیغاتتان موثر خواهد بود.

داشتن ارتباطی خصوصی و شخصی با مشتریان در صنعت پر مشغله گردشگری یکی از مزیت های اصلی داشتن سامانه ارسال پیام کوتاه می باشد. داشتن سامانه ارسال اس ام اس این امکان را به شما و موسسه گردشگریتان می دهد تا با قیمتی فوق العاده ارزان با مشتریان خود در ارتباط باشید و اطلاعاتی را که لازم می دانید آنها بدانند برای شان ارسال نمایید. اطلاعاتی از قبیل اطلاعات پرواز، تبلیغ تورهای متنوع و گوناگون، نحوه رزرو هتل، چگونگی رفتار در فرودگاه، رزرو بلیت و … . به این ترتیب دیگر لازم نخواهد بود که کارکنان یک شرکت مسافرتی با مسافران ارتباط تلفنی برقرار نمایند و مسافران در هر جایی که باشند از جزییات پروازشان مسافرت مطلع می شوند.

همانطور که می دانیم کار کردن در صنعت گردشگری روابط اجتماعی بسیار بالایی می خواهد، به همین ترتیب بازاریابی پیامکی یکی از بهترین روش های ارتباطی با مشتریان خواهد بود. با داشتن سامانه ارسال اس ام اس انبوه دیگر لازم نیست که مسافران برای دسترسی به جدیدترین اخبار مربوط به شما یا مسافرتشان به رایانه دسترسی داشته باشند. با بازاریابی پیامکی شما مطمئن خواهید بود که مخاطبانتان در مدت زمان کوتاهی اخبار شما را دریافت می کنند و از جزییات آن آگاه خواهند شد.

مزایا و کاربردهای پیامک برای آژانس های مسافرتی و موسسات گردشگری

اطلاعات سفر

آژانس های مسافرتی می توانند با ارسال پیامک به مشتریان خود آنها را از اطلاعات سفر خود مطلع سازند و آنها را از هرگونه سردرگمی رها نمایند. اطلاعاتی از قبیل ساعت پرواز، فرودگاه مبدا و مقصد، محل اقامت در مقصد، میزان بار مجاز، برنامه ی سفر و …

جدیدترین قیمت ها

یک موسسه گردشگری می تواند با ارسال پیامک مشتریان خود را از برنامه ماهانه تورهای خود همراه با قیمت های آن، آگاه کند تا مشتریان بتوانند مقصد مورد علاقه خود را انتخاب نموده و برای تور مورد نظر ثبت نام کنند. ارسال مرتب قیمت های روز به آن ها یکی دیگر از کاربردهای سامانه پیامک می باشد. مطمئنا مشتریانی هستند که بسته به شرایط مال یا کاری خود دائما در سفر هستند، بنابراین دادن این نوع اطلاعات می تواند برای هر دو طرف سودمند باشد.

ارائه تخفیف

اگر کسب و کار شما راکد شده است، لازم نیست که نگران شوید. شما می توانید با ارسال کوپن های تخفیف یا دادن پیشنهاد ویژه به مشتریانتان، آنها را به سفر ترغیب کنید. ارائه تخفیف های مناسبتی یکی از بهترین روش های جذب مشتری می باشد.

دادن اطلاعات درباره محل سفر

از طریق ارسال پیامک می توانید اطلاعات مختصری را درباره محل سفر، آب و هوا و آداب و فرهنگ مردم آنجا به مسافران بدهید. همچنین می توانید آنها را از محل اقامتشان در آن شهر و کشور مطلع سازید تا پیش از سفر خود را بنا به اقتضای محل مورد نظر آماده کنند.

ثبت نام سفر و رزرو بلیت

می توانید با پیامک این امکان را به مشتریان خود بدهید که به محض دیدن پیام شما، برای رزرو بلیت و ثبت نام در سفر اقدام نمایند. کافیست که برای خط اختصاصی خود یک کلمه کلیدی انتخاب نمایید و از آنها بخواهید که با ارسال کلمه کلیدی به خط اختصاصی تان اقدام به ثبت نام نمایند.

ردیابی وسایل گمشده

گم شدن وسایل در فرودگاه یا هتل امری دیگر به امری طبیعی تبدیل شده است. شما می توانید به مسافران خود این امکان را بدهید که در صورت گم کردن وسایل خود می توانند از طریق پیامک با شما در ارتباط باشند تا از وضعیت وسایل خود مطلع گردند. آژانس های مسافرتی معمولا با هتل ها و فرودگاه های خاص قرار داد دارند. کارکنان یک موسسه گردشگری می توانند با هماهنگ کردن با مسئولین این مکان ها از پیدا شدن این وسایل گزارش بگیرند و از طریق اس ام اس، مسافرانشان را مطلع سازند.

کمپین تبلیغاتی

با ایجاد یک کمپین تبلیغاتی می توانید مشتریان بیشتری را جذب نمایید. کافیست که هر از گاهی با اس ام اس تبلیغاتی به افراد یک منطقه و محدوده آنها را از وجود خود آگاه سازید. بی شک این روش بازاریابی در طولانی مدت، بازخورد بسیار خوبی برایتان خواهد داشت.

***

در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید یا سوالی برایتان پیش آمده است، با بخش پشتیبانی نگار پیامک به شماره تلفن ۶۶۹۱۴۸۷۵-۰۲۱ تماس بگیرید.