چرا بازاریابی پیامکی موفق تر از بازار یابی ایمیلی است؟

در دنیای امروز، تکنولوژی نقشی اساسی در رشد و توسعه یک تجارت ایفا می کند. بنابراین استفاده گسترده فروشندگان و تاجران از ایمیل های تبلیغاتی امری عجیب به نظر نمی رسد. اما استفاده از تکنولوژی در دنیای تبلیغات امروزی گسترده تر از آن چیزی است که شما تصور می کنید. درست است که ایمیل به سرعت به دست مخاطبان می رسد، اما بر اساس آمارهای گرفته شده همه ی افراد امکان دسترسی به ایمیل را ندارند. به این ترتیب، با اینکه بازاریابی ایمیلی ابزار تبلیغاتی قدیمی تری نسبت به بازاریابی پیامکی می باشد، اما تاثیر گذاری بازاریابی پیامکی بسیار بیشتر از ایمیل می باشد. در این مقاله سعی داریم به شما نشان دهیم که چرا استفاده از پنل اس ام اس برای اهداف تبلیغاتی بسیار بهتر از ایمیل های تبلیغاتی است. پس پیشنهاد می کنیم تا این مقاله را تا انتها بخوانید.

تخصصی نبودن

تنها چیزی که شما برای ارسال یک پیامک احتیاج دارید، یک گوشی تلفن همراه است. بر خلاف ایمیل های تبلیغاتی، این روش بسیار موثر و ساده است. برای ارسال یا دریافت یک ایمیل شما به یک کامپیوتر یا یک اسمارتفون احتیاج دارید. همچنین حتما باید دستگاه های شما به اینترنت متصل باشند تا بتوانید ایمیل های خود را مشاهده کنید، در غیر اینصورت نمی توانید از سامانه ارسال ایمیل خود استفاده نمایید. در سوی مقابل، استفاده از بازاریابی پیامکی بسیار ارزان و مقرون به صرفه است و بیشتر اوپراتورهای تلفن همراه بسته های پیشنهادی بسیاری به مشترکان خود می دهند. پیامک ها نیز به سرعت ارسال و دریافت می شوند. نکته بسیار مهم دیگر این است که امروزه بیشتر مردم از تلفن همراه استفاده می کنند و همیشه آن را با خود حمل می کنند. این اولین دلیل قدرتمند بودن بازاریابی پیامکی نسبت به بازاریابی از طریق پست الکترونیک است.

بیشتر ایمیل های اسپم هستند

بر اساس تجارب متخصصان بازاریابی، به طور معمول بیشتر ایمیل های تبلیغاتی اسپم هستند. به این معنی که تنها ایمیل هایی که به صندوق دریافت ایمیل افراد می روند خوانده خواهند شد. این چیزی نیست که تنها کارشناسان نگار پیامک به شما بگویند، بلکه تحقیقات گسترده متخصصان در سراسر جهان به این نتیجه گیری رسیده است. همچنین آمارها نشان می دهند که ۹۰% ایمیل های دریافتی توسط یک کاربر اسپم هستند در حالیکه تنها ۱% از پیامک های دریافتی مخاطبان اسپم هستند. این آمار نشانگر میزان دسترسی بسیار متفاوت این دو روش تبلیغاتی است. بنابراین تعجبی ندارد که بسیاری از تجارت ها به سوی بازاریابی پیامکی کوچ می کنند.

تاثیر گذاری

متخصصان باور دارند که پیامک ها زمانی تاثیر گذار خواهند بود که کوتاه و ساده باشند. بازاریابی پیامکی همیشه در جهت رساندن مفهوم با کم ترین تعداد کلمات گام برداشته است. شفافیت داشتن پیامک های تبلیغاتی نکته اصلی تاثیر گذاری آنها است. طبق تخقیقات انجام شده، ۹۸% از پیامک های تبلیغاتی خوانده می شوند، این در حالی است که تنها ۲۲ از ایمیل های دریافتی خوانده می شوند.

نتیجه گیری

مطمئنا تعداد مزایا و کاربردهای استفاده از پیامک بسیار بیشتر از ایمیل می باشد. هر مدیر موفقی با خواندن این مزایا متوجه خواهد شد که بازاریابی پیامکی بهترین روش تبلیغاتی محسوب می شود.

***

در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید یا سوالی برایتان پیش آمده است، با بخش پشتیبانی نگار پیامک به شماره تلفن ۶۶۹۱۴۸۷۵-۰۲۱ تماس بگیرید.